maanantai 22. kesäkuuta 2026

Yrteillä kuorrutettu karitsan ulkofilee

Tämän kanssa kävi pieni onnettomuus. Suolapurkista aukesi liian iso aukko, ja kuorrutukseen holahti melko paljon suolaa. Ei kuitenkaan niin paljon, että olisin suoraan heittänyt kuorrutuksen menemään. Ajattelin, että se toimii ihan hyvin ohuena kerroksena karitsan päällä. Minun mielestäni toimikin ja kokonaisuus oli herkullinen. Mutta herra 14-v oli kumma kyllä sitä mieltä että suolaa oli liikaa, ja kaapikin sitten kuorrutuksen pois fileensä päältä.


Ainekset:
50 g vaaleaa leipää (lampaankääpäbriossia)
tuoreita yrttejä (minttua ja persiljaa)
25 g voita sulatettuna
suolaa
mustapippuria
350 g karitsan ulkofileetä

Ota liha huoneenlämpöön tuntia ennen paistamista.

Murenna leipä. Silppua yrtit. Sekoita yhteen leipämurut, yrtit, voisula, suola ja mustapippuri. Nosta liha uuninkestävään vuokaan ja levitä muruseos lihan päälle. Paista 190-asteisessa uunissa n. 35 minuuttia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti