Oli niin hyvä tuo edellinen paholaisenhillo, että oli pakko tehdä uutta. Pikkuisen toisenlaisella reseptillä tietysti. En osaa sanoa kumpi näistä olisi parempaa. Vertailu taitaa olla turhaa, pääasia että kummatkin maistu(i)vat.
Ainekset:
1 dl vettä
500 g kirsikkatomaatteja
3 valkosipulinkynttä
200 g punaista suippopaprikaa
1 suuri sipuli
25 g sambal oelekia
25 g tomaattipyreetä
1 tl suolaa
½ tl mustapippuria
1 tl kuivattua oreganoa
1 tl kuivattua basilikaa
¼ dl punaviinietikkaa
1 ¾ dl hillosokeria
Kuori valkosipulinkynnet. Poista paprikoista siemenet ja kuutioi malto. Kuori ja silppua sipulit. Siirrä kaikki ainekset kattilaan ja purista sekaan valkosipulinkynnet.
Soseuta tomaatit ja valkosipuli yhdessä veden kanssa. Lisää kaikki loput ainekset sokeria lukuun ottamatta. Kuumenna kiehuvaksi ja anna hautua silloin tällöin sekoittaen n. 40 minuuttia.
Lisää hillosokeri ja jatka keittämistä muutama minuutti. Jaa hillo kuumana puhtaisiin purkkeihin ja sulje kannet heti. Anna jäähtyä ensin huoneenlämpöiseksi ja sitten jääkaappikylmäksi.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti