Ihanan juustoinen ja muutenkin todella herkullinen paistos. Tarkoitus oli laittaa sekaan vain kylmäsavukinkkua, mutta paketti oli mystisesti auennut ja osa kinkkusiivuista kadonnut. Korvasin ne sitten pekonilla.
Ainekset:
1 kg kesäkurpitsaa
70 g kylmäsavukinkkua
100 g pekonia
70 g parmesaaniraastetta
500/250 g mozzarellaa
Tomaattikastike:
1 kg tomaatteja
1 sipuli
4 valkosipulinkynttä
1 rkl oliiviöljyä
1 ruukku oreganoa
1 ruukku basilikaa
1 tl suolaa
2 tl sokeria
1 rkl balsamiviinietikkaa
mustapippuria
Kuutioi kastikkeen tomaatit. Kuori ja silppua sipuli ja valkosipulinkynnet. Silppua yrtit. Ruskista sipulit öljyssä pannulla. Lisää tomaatit ja yrtit. Mausta suolalla, sokerilla ja balsamiviinietikalla. Kuumenna kiehuvaksi ja anna hautua kannen alla 20 minuuttia.
Leikkaa kesäkurpitsat sentin paksuisiksi viipaleiksi. Levitä viipaleet leivinpaperoidulle uunipellille vierekkäin. Paahda 250-asteisen uunin grillivastusten alla, kunnes viipaleet ovat hiukan ruskistuneet. Käännä viipaleet ja levitä pellille kinkku- ja pekonisiivut. Jatka paistamista muutama minuutti toiselta puolelta.
Viipaloi mozzarella. Kaada kolmasosa tomaattikastikkeesta uuninkestävän vuoan pohjalle. Ripottele päälle kolmasosa parmesaaniraasteesta. Levitä seuraavaksi puolet ilmakuivatuista kinkuista ja puolet kesäkurpitsaviipaleista. Tee toinen kerros samoin. Lisää päälle loput tomaattikastikkeesta ja parmesaaniraasteesta. Levitä pinnalle mozzarellat. Paista 200-asteisen uunin keskitasolla n. 30 minuuttia.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti